Izuzetne vozne osobine bile su i ostale zaštitni znak „forda mondea“ čija je četvrta generacija redizajnirana i krajem avgusta predstavljena na Salonu u Moskvi. Samo nekoliko dana posle svetske premijere imali smo priliku da u Minhena proverimo šta je to novo i vredno pažnje u „mondeu“, odnosno drugačije od nikada jače konkurencije u srednjoj klasi. Za početak, bio bi red da ispoštujemo predstavnike „Forda“ koju su rekli da se ne radi o klasičnom fejsliftingu, započetog i završenog s drugačijim svetlima i branicima, već da je zamenjeno, dorađeno i redizajnirano više od 1.300 komponenti. Glavni novitet, zbog kojeg su i izabrani autoputevi bez ograničenja u okolini Minhena, jeste četvorocilindrični 2.0 „ekobust“ benzinac sa 240 konja koji „mondeo“ ubrzava do maksimalnih 246 kilometara na sat (ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi).
Izuzetne vozne osobine bile su i ostale zaštitni znak „forda mondea“ čija je četvrta generacija redizajnirana i krajem avgusta predstavljena na Salonu u Moskvi.
Samo nekoliko dana posle svetske premijere imali smo priliku da u Minhena proverimo šta je to novo i vredno pažnje u „mondeu“, odnosno drugačije od nikada jače konkurencije u srednjoj klasi.
Za početak, bio bi red da ispoštujemo predstavnike „Forda“ koju su rekli da se ne radi o klasičnom fejsliftingu, započetog i završenog s drugačijim svetlima i branicima, već da je zamenjeno, dorađeno i redizajnirano više od 1.300 komponenti.
Maksimalnih 246 km/h
Glavni novitet, zbog kojeg su i izabrani autoputevi bez ograničenja u okolini Minhena, jeste četvorocilindrični 2.0 „ekobust“ benzinac sa 240 konja koji „mondeo“ ubrzava do maksimalnih 246 kilometara na sat (ubrzanje do 100 km/h za 7,5 sekundi). Gužva je krivac za dostignutih „samo“ 230 km/h, ali u petom stepenu i pri 5.000 o/minutu, daleko od crvene zone.
Snažnija verzija 2.0 „ekosbusta“ sa 203 KS, promovisanog na novom „S-maksu“, povezana je sa šestostepenim „powershift“ menjačem (bez poluga na volanu) sa duplim kvačilom. Vozač može da se odluči za klasičan „drive“ mod sa normal, komfort i sport opcijama ili sportski mod, pomeranjem ručice menjača gore (-) i dole (+). Promene stepena prenosa su „tečne“, bez trzaja, dok se u „drajv“ modu naglim i snažnijim pritiskanjem papučice za gas na trenutak oseti „turbo rupa“. U kombinovanoj vožnji potrošnja bez problema može da se drži između devet i deset litara, dok u „sport“ modu i jurnjavi autoputem nije prelazila 13,5 litara. Motor zaslužuje najvišu ocenu jer, prema karakteristikama za koplje, šije šestocilindraše starije generacije.
Zvuk „fokusa RS“
Faktor uživanja u vožnji doveden je praktično do vrhunca. Dinamičnost „mondea“ poznata je odranije, ali sa snažnim „ekobustom“ dolazi do izražaja. Vozač je u svakom trenutku siguran da će dobiti maksimalan odziv upravljača i gasa što uliva dodatnu sigurnost. „Mondeo“ je, silaskom sa „autobana“, kao voz klizio uskim seoskim putevima bez „želje“ da napusti idealnu liniju. Tek sa isključivanjem ESP-a (nema posebno dugme, već se isključuje preko menija) uspeli smo da blago zaplešemo zadnjim delom. Da u kompletnom doživljaju uživa i čulo sluha brine se modifikovani izduvni sistem, razvijen za „fokus ST“ i „fokus RS“.
Visoka tehnologija
Koketiranje sa premijum klasom nastavlja se u kabini, u kojoj konačno dominiraju kvalitetni materijali. Sedišta i položaj vozača su gotovo idealni, volan se „lepi“ za prste, dok se u pozadini čuje muzika sa premijum audio sistema izlazne snage 265 vati. Redizajnirane su i instrument tabla i centralna konzola. Kao opcije se nudi velik broj najnaprednijih tehnologija za pomoć u vožnji poput sistem za informisanje o „mrtvom uglu“ i sistem upozorenja u slučaju napuštanja saobraćajne trake, koji se manifestuje „vibriranjem“ upravljača u trenutku kada napustite traku bez uključivanja žmigavca. „Lane Departure Warning“, ali najverovatnije neće biti ponuđen u modelima za srpsko tržište.
Novi 2,2 TDCi
„Ford“ je promociju redizajniranog „mondea“ iskoristio i za predstavljanje novog 2,2-litarskog „duratork“ dizelaša sa 200 konja. Najsnažniji „duratork“ TDCi agregat raspolaže i sa 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a povezan je sa šestostepenim ručnim menjačem. „Mondeo“ u novom ruhu će se na našem tržištu pojaviti u drugoj polovini oktobra, po cenama koje će, ako se u obzir uzme mnogo bogatija oprema u svim paketima, biti čak i niže od onih po kojima se još nudi odlazeća generacija.